Άδωνις γεωργιάδης και θάνος πλεύρης θέλουν να ξαναγράψουν το διεθνές δίκαιο (sic!) – επί το ακροδεξιότερο…
Εδώ και καιρό η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη επιδιώκει να περιορίσει τις απώλειες που έχει προς τα δεξιά, υιοθετώντας, σε αρκετά θέματα μια επί της ουσίας ακροδεξιά ρητορική.
Πρωταγωνιστές σε αυτή την προσπάθεια είναι συγκεκριμένοι υπουργοί. Δύο που ξεχωρίζουν είναι ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο υπουργός Μετανάστευσης Θάνος Πλεύρης.
Μια στιχομυθία μεταξύ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Σαββατοκύριακο που πέρασε ήταν χαρακτηριστική.
Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι η Διεθνής Αμνησία είναι μια πολύ μεγάλου κύρους διεθνής ανθρωπιστική μη κυβερνητική οργάνωση, που εκτός όλων των άλλων είχε καταγγείλει τη δικτατορία στην Ελλάδα, ενώ το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης είναι το διεθνές δικαιοδοτικό όργανο του ΟΗΕ στο οποίο η χώρα μας θέλει να προσφύγει για να λύσει τις διαφορές που έχει με την Τουρκία.
Και βεβαίως το να γράψει κάτι τέτοιο ένα τρολ του διαδικτύου μπορεί και να ήταν μια χειρονομία χωρίς αντίκτυπο, αλλά όταν έρχεται από υπουργό της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη αποκτά άλλη βαρύτητα, γιατί μοιάζει ως να είναι κυβερνητική θέση.
Την ανάρτηση αυτή του Άδωνι Γεωργιάδη έσπευσε να αναπαράγει ένας άλλος υπουργός της κυβέρνησης, ο υπουργός Μετανάστευσης Θάνος Πλεύρης και να προσθέσει και τη δική του πινελιά.
Η αναφορά του αυτή μας βοηθά να καταλάβουμε και τους λόγους για το μένος του και το ποια είναι τα όργανα αυτά. Το βασικό διεθνές όργανο που έχει παρέμβει εναντίον αποφάσεων της κυβέρνησης είναι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), που πρόσφατα, όταν ο Θάνος Πλεύρης ανέστειλε το δικαίωμα υποβολής αιτήσεων ασύλου για όσους έφταναν από τη Βόρεια Αφρική, παρενέβη με διαταγή ασφαλιστικών μέτρων, γιατί πολύ απλά με βάση το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο, που είναι ενσωματωμένο στο ελληνικό δίκαιο, δεν μπορείς να αρνηθείς σε κάποιον το δικαίωμα να υποβάλει αίτηση ασύλου. Μπορεί να κριθεί αρνητικά ένα αίτημα ασύλου, όμως δεν μπορεί να απελαθεί κάποιος πριν υποβάλλει το αίτημα και αυτό κριθεί βάσει τον νόμο.
Όσο για το ίδιο το ΕΔΔΑ υποθέτω ότι θα θυμάται ο Θάνος Πλεύρης από τα μαθήματα που έκανε στη Νομική ότι είναι ένα διεθνές δικαστήριο που βασίζεται στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), που η χώρα μας έχει υπογράψει, κυρώσει και ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο, οι αποφάσεις του είναι δεσμευτικές και αποτελούν τμήμα της νομολογίας και για τα ελληνικά δικαστήρια.
Όλα αυτά δεν είναι απλώς κάποια tweets υπουργών που είναι γνωστοί για την ενεργητική τους παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αποτυπώνουν τον τρόπο που αυτή η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το διεθνές δίκαιο.
Ούτε έχουμε απλώς να κάνουμε με κάποιες ακροδεξιές κορώνες. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια ακροδεξιά πολιτική που έρχεται σε ρήξη με το πώς μέχρι τώρα ορίζαμε στη χώρα μας τη νομιμότητα και τα δικαιώματα.
