Ανοιξαν οι δρόμοι στη βολιβία
Οι αποκλεισμοί δρόμων που παρέλυσαν τη Βολιβία για επτά και πλέον εβδομάδες τερματίστηκαν χθες Τρίτη, ανακοίνωσαν οι αρχές, μετά το κύμα μαζικών κινητοποιήσεων με επικεφαλής αγρότες, ιθαγενείς και εργάτες και κεντρικό αίτημα την παραίτηση του κεντροδεξιού προέδρου Ροδρίγο Πας (φωτογραφία, επάνω, από το Χ, @eluniversocom).
Το τέλος των αποκλεισμών έφερε βελτίωση του εφοδιασμού με τρόφιμα και καύσιμα πόλεων όπως ιδίως η διοικητική πρωτεύουσα Λα Πας κι η γειτονική Ελ Αλτο, που πλήττονταν περισσότερο.
Ο δεξιός πρόεδρος της χώρας διέταξε την αστυνομία και τον στρατό να ανοίξουν τους δρόμους
Στην κορύφωση των κινητοποιήσεων, τα μπλόκα είχαν φτάσει χονδρικά τα εκατό σε όλη τη χώρα των Ανδεων.
Ο πρόεδρος της κεντροδεξιάς κήρυξε το Σάββατο κατάσταση έκτακτης ανάγκης, απαγορεύοντας τις διαδηλώσεις για 90 ημέρες, και διέταξε την αστυνομία και τον στρατό να ανοίξουν τους δρόμους.
Nuestras carreteras han sido liberadas, la economía vuelve a ponerse en marcha y miles de familias recuperan la posibilidad de trabajar, producir, comerciar y mirar al futuro con esperanza.
Πέρα από τις ΗΠΑ και τη Βολιβία το κείμενο προσυπέγραψαν οι κυβερνήσεις της Αργεντινής, του Καναδά, της Χιλής, της Κόστα Ρίκα, της Δομινικανής Δημοκρατίας, του Ισημερινού, του Ελ Σαλβαδόρ, της Γουιάνας, της Ονδούρας, της Τζαμάικας, της Παραγουάης, του Περού και του Παναμά.
Η κυβέρνηση του κ. Πας κατηγορεί τον σοσιαλιστή πρώην πρόεδρο Εβο Μοράλες (2006-2019) ότι ενορχήστρωσε τις μαζικές κινητοποιήσεις εναντίον της και ότι τις χρηματοδότησε με έσοδα από τη διακίνηση ναρκωτικών — χωρίς να έχει παρουσιάσει καμιά απόδειξη γι’ αυτό.
Τα τελευταία μπλόκα, που βρίσκονταν όλα στην Κοτσαμπάμπα (κεντρικά), προπύργιο του αυτόχθονα ηγέτη, είχαν ήδη αρθεί, μετά την ανακοίνωση του κ. Μοράλες τη Δευτέρα πως αναστέλλονται οι κινητοποιήσεις μέχρι νεοτέρας.
