Ο ερντογάν ξεκινά εκστρατεία καταστολής εν όψει της συνόδου κορυφής του νατο
Οι τουρκικές αρχές προχώρησαν σε εκατοντάδες συλλήψεις, απαγόρευσαν τις διαδηλώσεις και περιόρισαν τις ελευθερίες των μέσων ενημέρωσης εν όψει της επικείμενης συνόδου κορυφής του ΝΑΤΟ στην Άγκυρα, που θα πραγματοποιηθεί στις 7 και 8 Ιουλίου, ενώ ακτιβιστές κατηγορούν τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ότι χρησιμοποιεί τη συνάντηση ως πρόσχημα για την καταστολή της κοινωνίας των πολιτών.
Η πόλη της Άγκυρας έχει επίσης απαγορεύσει τις δημόσιες συγκεντρώσεις, τις εξετάσεις, τις συνεντεύξεις Τύπου και την ανάρτηση αφισών από την Κυριακή, αναπτύσσοντας 40.000 αστυνομικούς στην πρωτεύουσα.
Όπως μεταδίδουν τουρκικά μέσα ενημέρωσης, συνελήφθη η αναπληρώτρια καθηγήτρια Εμέλ Μεμίς, του Τμήματος Οικονομικών του Πανεπιστημίου της Άγκυρας, στο πλαίσιο επιχειρήσεων ασφαλείας. Τα ίδια δημοσιεύματα αναφέρονται επίσης στο οικογενειακό της περιβάλλον και σε παλαιότερη δικαστική της εμπλοκή, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε μια οικογενειακή σχέση της πανεπιστημιακού και υποστηρίζοντας ότι είναι νύφη του υποστράτηγου ε.α. Αλαεττίν Παρμακσίζ, ο οποίος αποστρατεύθηκε το 2004, ενώ υπηρετούσε ως επικεφαλής του Τμήματος Πληροφοριών και Αντικατασκοπείας του τουρκικού Γενικού Επιτελείου.
Συνολικά, 86 ακόμη άτομα παραπέμφθηκαν στη δικαιοσύνη με αίτημα την προφυλάκισή τους, ενώ μεταξύ των συλληφθέντων περιλαμβάνονται δημοσιογράφοι, ακτιβιστές αλλά και ύποπτοι για συμμετοχή στο Ισλαμικό Κράτος (ISIS). Και οι 86 οδηγήθηκαν στην εισαγγελία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τους συνολικά 225 που συνελήφθησαν πριν από τη σύνοδο του ΝΑΤΟ, οι 103 προφυλακίστηκαν την Πέμπτη, 26 τέθηκαν σε κατ’ οίκον περιορισμό ή αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους, ενώ έξι αφέθηκαν ελεύθεροι έπειτα από την απολογία τους ενώπιον εισαγγελέα.
Εν τω μεταξύ, σε δεκάδες ανεξάρτητους Τούρκους δημοσιογράφους δεν χορηγήθηκε διαπίστευση για τη σύνοδο κορυφής των ηγετών του ΝΑΤΟ χωρίς καμία εξήγηση, όπως επισήμανε ο Ουράζ Κάσπαρ, δημοσιογράφος και μέλος της εθνικής επιτροπής του Διεθνούς Ινστιτούτου Τύπου (UPI).
Όπως σημειώνει το Politico, άλλωστε, μερικοί από όσους δεν έλαβαν διαπίστευση προέρχονται από μέσα ενημέρωσης που έχουν ασκήσει κριτική στον αυταρχικό πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Σε απάντηση, η Συμμαχία βρίσκεται σε επαφή με Τούρκους αξιωματούχους για να επανεξετάσει τον κατάλογο των διαπιστεύσεων, σύμφωνα με πρόσωπο που είναι εξοικειωμένο με το θέμα.
.@NATO was never a club of democracies (see 1949 🇵🇹) & it isn’t now (see 🇹🇷). When an authoritarian Gov hosts the summit you get arbitrary media accreditation & >200 people detained in some “preventive” operation. Sadly, none of this seems to be keeping Rutte awake at night.
