Αφγανιστάν: η κυβέρνηση των ταλιμπάν επιβάλλει απαγόρευση χρήσης smartphone στους κυβερνητικούς αξιωματούχους

Αφγανιστάν: η κυβέρνηση των ταλιμπάν επιβάλλει απαγόρευση χρήσης smartphone στους κυβερνητικούς αξιωματούχους

Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά
Κοινοποίηση Tweet

Η κυβέρνηση των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν διέταξε την πανεθνική απαγόρευση της χρήσης smartphone από τους δημόσιους υπαλλήλους, όπως προκύπτει από απόφαση στρατιωτικού δικαστηρίου, γεγονός που προκάλεσε προειδοποιήσεις από ακτιβιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ότι η κίνηση αυτή ενδέχεται να περιορίσει περαιτέρω την πρόσβαση στην πληροφορία.

Όσοι παραβιάσουν την απαγόρευση θα υποστούν καταστροφή των κινητών τους τηλεφώνων και θα αντιμετωπίσουν ποινικές κυρώσεις βάσει το νόμο, αναφέρεται στην απόφαση.

Κυβερνητικοί υπάλληλοι ανέφεραν ότι ο περιορισμός έχει ήδη διαταράξει την επίσημη εργασία, ενώ τουλάχιστον μία επαρχιακή αρχή έχει ανακοινώσει την άμεση εφαρμογή της απαγόρευσης.

Ο κυβερνήτης της επαρχίας Παντζσίρ δήλωσε σε ανακοίνωσή του ότι η απαγόρευση θα εφαρμοστεί σε όλα τα γραφεία της επαρχίας.

Υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ανέφεραν ότι τα smartphone παραμένουν ένα από τα λίγα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι Αφγανοί για να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, να καταγράφουν παραβιάσεις, να επικοινωνούν ιδιωτικά και να λαμβάνουν πληροφορίες χωρίς λογοκρισία.

Ανέφεραν ότι η εντολή αυτή θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα ακόμη βήμα στην ενίσχυση του ελέγχου των Ταλιμπάν επί της δημόσιας ζωής από την επιστροφή τους στην εξουσία τον Αύγουστο του 2021.

Από τότε, οι Ταλιμπάν έχουν επιβάλει εκτεταμένους περιορισμούς στις γυναίκες και τα κορίτσια, στα μέσα ενημέρωσης και στην κοινωνία των πολιτών. Τα κορίτσια εξακολουθούν να μην έχουν πρόσβαση στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στα πανεπιστήμια, πολλές γυναίκες έχουν απομακρυνθεί από την εργασία τους, ενώ ακτιβιστές και δημοσιογράφοι έχουν αναφερθεί σε περιστατικά εκφοβισμού, κράτησης και λογοκρισίας.