Το ισραήλ έστειλε τερματικά starlink στο ιράν για να στηρίξει τους διαδηλωτές
Το Ισραήλ μετέφερε κρυφά στο Ιράν δορυφορικά πιάτα Starlink για να βοηθήσει τους αντικυβερνητικούς διαδηλωτές, δήλωσε ο ισραηλινός τέως πρωθυπουργός Ναφτάλι Μπένετ, αν και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση του Μπενιαμίν Νετανιάχου απέτυχε να ολοκληρώσει την επιχείρηση.
Το Starlink είναι η υπηρεσία δορυφορικού Διαδικτύου που προσφέρει η SpaceX, η διαστημική εταιρεία του Έλον Μασκ. Το Ιράν δεν έχει δώσει άδεια για τη χρήση του Starlink στην επικράτειά του, ωστόσο ο Μασκ έχει δηλώσει πως η υπηρεσία είναι διαθέσιμη για τους Ιρανούς που διαθέτουν κατάλληλο τερματικό.
Όπως είπε ο Μπένετ, οι συσκευές που μεταφέρθηκαν λαθραία προορίζονταν να βοηθήσουν τους διαδηλωτές να συντονίσουν τις ενέργειές τους και τελικά να ανατρέψουν το ιρανικό καθεστώς.
Το γραφείο του πρωθυπουργού Νετανιάχου δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.
Σε περιόδους κοινωνικής αναταραχής, οι ιρανικές αρχές συνηθίζουν να κόβουν την πρόσβαση των πολιτών στο Διαδίκτυο, όπως συνέβη στις διαδηλώσεις του Ιανουαρίου και σε όλη τη διάρκεια του πολέμου ΗΠΑ–Ισραήλ–Ιράν που ξέσπασε στα τέλη Φεβρουαρίου.
