To 92% των ισραηλινών πιστεύει πως το ιράν κέρδισε τον πόλεμο
Με την εκεχειρία και την Μνημόνιο Αμοιβαίας Κατανόησης να οδηγεί τις εξελίξεις στον πόλεμο ΗΠΑ/Ισραήλ εναντίον του Ιράν, μια δημοσκόπηση που διεξήχθη από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ και το Ινστιτούτο Agam, εμφανίζει ένα συντριπτικό ποσοστό, όπου το 92,1% των Ισραηλινών πιστεύει ότι το Ιράν βγήκε νικηφόρο από τη σύγκρουση, ενώ το 82,9% δηλώνει ότι η μακροπρόθεσμη ασφάλεια του Ισραήλ έχει υποστεί σοβαρή αποδυνάμωση.
Η δημοσκόπηση, στην οποία συμμετείχαν 3.644 ερωτηθέντες και η οποία διεξήχθη μεταξύ 17 και 20 Ιουνίου.
Ουσιαστικά αυτό δείχνει μια τεράστια απόκλιση ανάμεσα στην ισραηλινή κοινωνία και τις δηλώσεις αμερικανικών και ισραηλινών πολιτικών που ανακηρύσσουν την νίκη σε όλους τους τόνους και το 93,1% της ίδιας της δεξιάς βάσης του πρωθυπουργού Νετανιάχου.
Η ίδια η συμφωνία είναι εξαιρετικά αντιδημοφιλής, ενώ το 86% έχει αρνητική στάση απέναντι στο αποτέλεσμα των συγκρούσεων και στη συμφωνία που συνήφθη μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν χωρίς τη συμμετοχή της Ιερουσαλήμ και έχει προκαλέσει κρίση εμπιστοσύνης στον πρωθυπουργό, του οποίου το ποσοστό αποδοχής έχει καταρρεύσει από 40,5% στις αρχές Μαρτίου σε μόλις 29,4%.
Κάτι που υποδηλώνει πως θα υπάρξουν έντονες πιέσεις για την μη εφαρμογή της, με τις εκλογές να είναι προ των πυλών (Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2026).
Η κοινή γνώμη του Ισραήλ είχε πιστέψει τους δηλωμένους στόχους της επίθεσης, οι οποίες ήταν τέσσερις και πολύ συγκεκριμένες: Ανατροπή καθεστώτος, κατάργηση του πυρηνικού προγράμματος του Ιράν, πλήρη καταστροφή και του οπλοστασίου βαλλιστικών πυραύλων της Τεχεράνης και διάλυση του Άξονα της Αντίστασης (Ιράν, ιρακινές πολιτοφυλακές, Χεζμπολάχ, Ανσάρ Αλλάχ – Υεμένη).
Η δημοσκόπηση έδειξε επίσης ότι το 87,8% των Ισραηλινών πιστεύει ότι η χώρα δεν κατάφερε να επιτύχει τους στόχους για τους οποίους ξεκίνησε την επίθεση.
