Νέο μητρώο ακινήτων: τι φέρνει «το άγγιγμα» του... μιδα

Νέο μητρώο ακινήτων: τι φέρνει «το άγγιγμα» του... μιδα

Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά
Κοινοποίηση Tweet

Με πρόστιμα που φτάνουν έως και τα 1.000 ευρώ συστήνεται στους ιδιοκτήτες ακινήτων το νέο πληροφοριακό σύστημα ΜΙΔΑ της ΑΑΔΕ.

Η τροπολογία του ΥΠΕΘΟ που κατατέθηκε βάζει στην πρώτη γραμμή τις κυρώσεις για όσους δεν δηλώνουν εγκαίρως ή δηλώνουν ανακριβώς τη χρήση των ακινήτων τους, ανοίγοντας τον δρόμο για την πλήρη ενεργοποίηση του νέου Μητρώου Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων στις αρχές Ιουλίου.

Η βασική αλλαγή που φέρνει η τροπολογία είναι ότι η δήλωση χρήσης ακινήτου παύει να είναι μια χαλαρή ή δευτερεύουσα υποχρέωση. Αν ένας ιδιοκτήτης δεν υποβάλει τη σχετική δήλωση για μίσθωση ή δωρεάν παραχώρηση εντός τριών μηνών από την έναρξή της, θα βρίσκεται αντιμέτωπος με πρόστιμο 500 ευρώ.

Ακόμη βαρύτερο είναι το πλαίσιο στις περιπτώσεις που η ανακριβής δήλωση συνδέεται με επιδόματα, ενισχύσεις ή επιδοτήσεις. Εκεί το πρόστιμο ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ, καθώς το κράτος επιχειρεί να βάλει φρένο σε δηλώσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως βάση για τη χορήγηση δημόσιου χρήματος. Για γενικές ανακριβείς δηλώσεις προβλέπεται πρόστιμο 100 ευρώ.

Στην πράξη, ο ΜΙΔΑΣ φιλοδοξεί να γίνει ένας ενιαίος ψηφιακός φάκελος για κάθε ακίνητο. Δεν θα αρκεί πλέον να υπάρχει μια εγγραφή στο Ε9 ή ένα μισθωτήριο σε μια ξεχωριστή πλατφόρμα. Το ζητούμενο είναι η ενιαία εικόνα δηλαδή ιδιοκτησία, χρήση, μίσθωση, πραγματικά στοιχεία και φορολογική αξιοποίηση να βρίσκονται κάτω από την ίδια ομπρέλα.

Αυτό σημαίνει ότι οι διασταυρώσεις θα γίνουν πολύ πιο στοχευμένες. Ένα ακίνητο που εμφανίζεται κενό αλλά έχει μισθωτήριο, μια έκταση που δηλώνεται για επιδότηση χωρίς σωστή μισθωτική βάση, ή μια χρήση που δεν έχει ενημερωθεί εγκαίρως, θα μπορούν ευκολότερα να εντοπίζονται.

Για τους συνεπείς ιδιοκτήτες, το νέο σύστημα μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο καθαρής εικόνας και τακτοποίησης.