Γσεβεε: ένας στους 4 εργαζόμενους λαμβάνει παροχή σίτισης από τον εργοδότη του

Γσεβεε: ένας στους 4 εργαζόμενους λαμβάνει παροχή σίτισης από τον εργοδότη του

Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά
Κοινοποίηση Tweet

Ενδεικτικό του ρόλου που διαδραματίζει το εν λόγω μέτρο είναι ότι οι τρεις στους τέσσερις εργαζόμενους αξιολογούν την παροχή σίτισης ως αρκετά/πολύ σημαντική.

Όσον αφορά στις επιχειρήσεις, βασικός λόγος για την παροχή σίτισης είναι η στήριξη της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων αλλά και τα φορολογικά κίνητρα, τα οποία οι φορείς των εργοδοτών ζητούν να αυξηθούν. Επίσης, περισσότερες από 2 στις 3 επιχειρήσεις εκτιμούν πως η συγκεκριμένη παροχή αποτελεί παράγοντα προσέλκυσης ή και διατήρησης προσωπικού.

Η δυνατότητα των επιχειρήσεων να χορηγούν, ως επίσης παροχή προς τους εργαζόμενους τους, κάρτα ή διατακτικές σίτισης, ώστε να καλύπτουν μέρος των διατροφικών αναγκών τους, αποτελεί μία όλο και πιο διαδεδομένη πρακτική από την πλευρά των επιχειρήσεων και στην Ελλάδα, υπογραμμίζει το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, το 27,7% των εργαζομένων λαμβάνει παροχή σίτισης από τον εργοδότη του, είτε τακτικά είτε περιστασιακά ενώ η πλειοψηφία των εργαζομένων λαμβάνει την παροχή σίτισης εδώ και πάνω από 3 χρόνια (46,7%) ή για ένα χρονικό διάστημα μεταξύ ενός και τριών ετών (42,4%).

Οι κυρίαρχοι λόγοι για την παροχή σίτισης από την μεριά των επιχειρήσεων είναι η στήριξη της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων (62,5%), τα φορολογικά οφέλη (54,2%), η διατήρηση του προσωπικού (40,0%) αλλά και λόγοι που σχετίζονται με την εταιρική κουλτούρα και την κοινωνική ευθύνη (39,2%).

Όσον αφορά τους εργαζόμενους οι τρεις στους τέσσερις αξιολογούν την παροχή σίτισης ως αρκετά/πολύ σημαντική με περισσότερους από τους μισούς (52,7%) να θεωρούν ότι το παρεχόμενο ποσό τους επιτρέπει να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για την αγορά τροφίμων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ένας στους δύο εργαζόμενους δηλώνει ότι η λήψη της παροχής σίτισης συμβάλλει στο να έχει λιγότερο άγχος για την κάλυψη των δαπανών διατροφής, ενώ το 55,4% θεωρεί την παροχή σίτισης και ως μια πρακτική λύση για την καθημερινή διατροφή.

Παράλληλα φαίνεται ότι βελτιώνει και την ικανοποίηση των εργαζομένων αφού η πλειοψηφία των επιχειρήσεων (67,5%) εκτιμά ότι η συγκεκριμένη παροχή αποτελεί παράγοντα προσέλκυσης ή και διατήρησης προσωπικού.

Η έρευνα που περιγράφει την εμπειρία των εργαζομένων , αλλά και τους λόγους για τους οποίους οι επιχειρήσεις δεν χορηγούν την συγκεκριμένη παροχή, καθώς και τη γενική αξιολόγηση της επισημαίνει ότι η ύπαρξη επιπλέον φορολογικών κινήτρων, θα οδηγούσε αρκετές επιχειρήσεις (71,3%) που δεν χορηγούν σήμερα παροχή σίτισης στο προσωπικό τους να επανεξετάσουν την απόφαση τους.

Όσον αφορά στο ύψος της συγκεκριμένης παροχής, η συντριπτική πλειοψηφία των εργοδοτών χορηγεί παροχή έως το ύψος του αφορολόγητου (88,4%), το οποίο είναι τα 132 ευρώ. Μόλις το 5,8% χορηγεί παροχή σίτησης άνω των 132 ευρώ.